Innovatiemanagement

Door Pearson Benelux zijn wij gevraagd de grafische productie voor de titel Innovatiemanagement te verzorgen. Daarbij werd er een ontwerp gevraagd voor het binnenwerk, de complete opmaak van het boek en als eindproduct een certified pdf-bestand dat technisch aan alle strenge eisen voldoet van de drukker.

Studieboeken hebben als voornaamste doel het leveren van informatie die nodig is voor een te volgen studie. Dat houdt in dat de informatie helder en overzichtelijk wordt aangeboden. Form Follows Function.
Hoewel de functie het voornaamste doel is, is een student ook gebaat bij een aantrekkelijk boek. Immers, een boek dat er niet uitnodigend uitziet pak je toch minder snel of minder graag. Onze visie is: Een goed ontworpen studieboek brengt informatie helderder over!

Ontwerp

Voor dit ontwerp hebben we gekeken naar het onderwerp van het boek. Innovatie is een ruim en breed begrip. Maar het woord alleen geeft al wel snel een aantal associaties: modern, vooruitstrevend, vooruitgang, toekomst, nieuwe toepassingen, voorbij de horizon en mogelijkheden. Het gevoel passend bij deze woorden hebben we visueel terug laten komen in het ontwerp.

Een belangrijk onderdeel daarbij is het gebruikte lettertype. In de onderzoeksfase dat vooraf ging aan het ontwerp van dit boek, vonden we het lettertype (Titillium) dat recht deed aan het innovatieve karakter van deze titel. Titillium is geboren binnen de Accademia di Belle Arti di Urbino in Italië. Het lettertype is een project waaraan elk jaar studenten werken. Samen werken aan één lettertype. Een mooie, innovatieve manier van letterontwerpen dat vervolgens kostenloos via internet aan de wereld wordt aangeboden. Goede communicatie, goede PR.

U kunt geen reacties plaatsen.